23 Ιαν 2009

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ-22/01/09

Μετά την αποχώρηση της ΔΑΠ και της ΠΚΣ τα αποτελέσματα της γενικής συνέλευσης είχαν ως εξής:
ΑΡΚΟΙ-ΕΑΑΚ:74
ΠΑΣΠ:68


ΑΠΟΦΑΣΗ Φ.Σ.ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ


Στο δρόμο του αγώνα βαδίζουμε ξανά…

Η συγκυρία τόσο σε διεθνές όσο και σε εσωτερικό επίπεδο παραμένει έκρυθμη. Στη Γάζα τις τελευταίες μέρες βλέπουμε τον σφαγιασμό άμαχου πληθυσμού μετά τις προκλητικότατες χερσαίες επιχειρήσεις και συνεχείς βομβαρδισμούς, από την κυβέρνηση του Ισραήλ. Η ισραηλινή κυβέρνηση προσπαθώντας να εδραιώσει τα οικονομικά και πολιτικά της συμφέροντα στην συγκεκριμένη περιοχή, έχοντας την πλήρη και ξεκάθαρη στήριξη των ΗΠΑ αλλά και την σιωπηρή υποστήριξη της ΕΕ, επιλέγει για άλλη μια φορά να προχωρήσει σε έναν καθαρά ιμπεριαλιστικό πόλεμο.
Στην Ελλάδα, η έκρυθμη κατάσταση που άφησε πίσω της η στυγερή δολοφονία του 15χρονου Αλέξη Γρηγορόπουλου και οδήγησε το μεγαλύτερο κομμάτι των εργαζομένων και της νεολαίας να βγει στους δρόμους, έχει φέρει την κυβέρνηση της ΝΔ στη δυσχερέστερη θέση της διακυβέρνησής της. Η δολοφονία του αθώου μαθητή δεν ήταν η αιτία, ήταν απλά η αφορμή για να ξεσηκωθούν όλοι ενάντια στην επίθεση που δέχεται τόσο η εργασία όσο και η εκπαίδευση.
Η ΝΔ προσπαθώντας να συσπειρώσει εκ νέου τους χαμένους ψηφοφόρους της κάνει έναν ανασχηματισμό – μαϊμού, χωρίς να αλλάζει επί της ουσίας την πολιτική της αλλά προσπαθώντας απλά να προβάλλει ένα πιο ήπιο πρόσωπο (βλέπε νέα Υπουργό Παιδείας). Το ΠΑΣΟΚ έχει μία αντιπολιτευτική ρητορεία από τα δεξιά (βλέπε πρόταση Διαμαντοπούλου – Πάγκαλου για κατάργηση του Ασύλου) μην προτείνοντας τίποτα που να το διαχωρίζει από την ήδη υπάρχουσα κυβέρνηση. Όσον αφορά στην κοινοβουλευτική Αριστερά αδυνατεί να δώσει διέξοδο στα προβλήματα του λαού και της νεολαίας, αφού από τη μία το ΚΚΕ καταγγέλει τους αγώνες που δεν μπορεί να ελέγξει υπερασπιζόμενο τις ίδιες τις απόψεις της κυβέρνησης περί «κουκουλοφόρων»με ακόμη περισσότερο ζήλο, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να έχει μια ξεκάθαρη θέση απέναντι στα όσα γίνονται, προτείνοντας από τη μία κινητοποιήσεις και παράλληλα προτείνει ως τρόπο για την εκτόνωση της κρίσης την ψηφοφορία από τα 16.

Ο χώρος της εκπαίδευσης ένα μέτωπο που «καίει»…
Μία εβδομάδα πριν την εξεταστική και τα τελευταία επιχειρήματα της ΝΔ και των υποστηρικτών της καταρρέουν. Αιχμές του Νόμου – Πλαισίου αποδεικνύεται και στην πράξη ότι το μόνο που μπορούν να φέρουν είναι παρατεταμένο μπάχαλο αφού δεν έχουμε καν βιβλία. Από την άλλη η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 36/05 μέσω Προεδρικού Διατάγματος είναι στα σκαριά. Αυτή έχει ως στόχο:

ü Η αναγνώριση των ΚΕΣ να αποτελέσει περεταίρω κίνητρο για επιχειρηματίες να αναπτύξουν μεγαλύτερη δράση στην 3βαθμια εκπαίδευση παρέχοντας πιστοποιητικά ειδικεύσεων-καταρτίσεων αμφιβόλου ποιότητας προκειμένου φυσικά να αποκομίσουν κέρδη. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η επιβολή της βάσης του 10 συμβάλει στην κατεύθυνση αυτή δημιουργώντας αποφοίτους Λυκείου οι οποίοι αναζητούν εκπαιδευτική ‘στέγη’ στα παραπάνω κέντρα καθώς δεν μπόρεσαν να εισαχθούν στα δημοσιά ΑΕΙ-ΤΕΙ.
ü Μια τέτοια αναγνώριση θα επιφέρει την απαξίωση και συμπίεση προς τα κάτω των πτυχίων μας.Τα εργασιακά δικαιώματα των πτυχιούχων των ΑΕΙ και ΤΕΙ θα δεχθούν ένα σοβαρό πλήγμα καθώς τα ΚΕΣ παρέχουν στους ενδιαφερομένους πτυχία σε ιδιαιτέρα εξειδικευμένα αντικείμενα κατακερματίζοντας έτσι το γνωστικό αντικείμενο,διευρύνοντας το καθεστώς εργαζόμενων πολλών ταχυτήτων.
ü Ο τρόπος λειτουργίας και η φυσιογνωμία των ιδρυμάτων αυτών(ήδη αναδιαρθρωμένων) θα λειτουργήσει ως μοχλός πίεσης για την αναδιάρθρωση και των δημοσιών ΑΕΙ-ΤΕΙ.Θα λειτουργήσει επίσης ως μοχλός για την νομιμοποίηση και λειτουργία μηχανισμών αξιολόγησης – χειραγώγησης των ΑΕΙ-ΤΕΙ. Με βάση την προβαλλόμενη λογική του “κανένα δημόσιο ίδρυμα δεν έχει να φοβηθεί”, η αξιολόγηση θα προβληθεί ως εκείνο το πεδίο όπου θα μπορούν τα δημόσια ΑΕΙ-ΤΕΙ να καταδείξουν την ανωτερότητά τους.Η συγκεκριμένη όμως λογική κρίνεται επικίνδυνη καθώς υποβάλλει τα ΑΕΙ-ΤΕΙ σε μια διαδικασία συμπίεσης προς τα κάτω με τις οποίες συνέπειες θα επιφέρει αυτή.

Παράλληλα με αυτό προωθείται και η εφαρμογή ήδη ψηφισμένων νόμων της κυβέρνηση οι οποίοι επιτελούν πολύ σημαντικό ρόλο στην συνολική διαδικασία της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης. Αυτή φέρνει:
Απαξίωση των πτυχίων και αποσύνδεση τους από τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα. Μέσω της διάσπασης των σχολών, την ειδίκευσή τους και την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών, μέσω των πιστωτικών μονάδων, της αξιολόγησης και της αναγνώρισης των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών, επιχειρείται η διάλυση οποιασδήποτε δυνατότητας των εργαζομένων με ένα ισχυρό πτυχίο να διεκδικήσουν μια μόνιμη και σταθερή δουλεία με δικαιώματα.
Εντατικοποίηση και πειθάρχηση των φοιτητών και του φοιτητικού κινήματος. Μέσω της διαγραφής των φοιτητών, της άρσης του ασύλου, των νέων πειθαρχικών μέτρων που προβλέπει ο εσωτερικός κανονισμός, των εξουθενωτικών project και προόδων, σκοπεύουν στη διαμόρφωση φοιτητών-μελλοντικών εργαζόμενων χωρίς συλλογικές αναπαραστάσεις, στη βάση των απάνθρωπων ρυθμών σπουδών.
Ανταποδοτική και επιχειρηματική λειτουργίας των πανεπιστημίων, Μέσω των 4ετών επιχειρησιακών προγραμμάτων, την εισαγωγή του Manager, της αξιολόγησης, επιχειρείται η αλλαγή της λειτουργίας του πανεπιστημίου, η οποία θα κινείται όλο και περισσότερο στη λογική της αγοράς, στην ανεύρεση πόρων εκτός του πανεπιστημίου και των προβλεπόμενων από το κράτος κονδυλίων και της ανταποδοτικής χρήσης αυτών. Τη διαπλοκή των σχολών με τις επιχειρήσεις, την απαξίωση του φοιτητικου συνδικαλισμού μέσω της μεταφοράς κυρίαρχων επιλογών της διοίκησης στο πρύταν ως «ανώτατου άρχοντα», ενώ το υπόλοιπο κομμάτι της διαχείρισης του πανεπιστημίου θα το αναλάβουν οι manager.

Απέναντι σε όλα αυτά που ετοιμάζουν για εμάς,χωρίς εμάς πρέπει να βγούμε και να φωνάξουμε:

ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΕΙΣ ΣΕ ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΡΓΑΣΙΑ

Παλεύουμε για:
· Ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν
· Ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο, με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα κατοχυρωμένα σε αυτό, καμία διαδικασία πιστοποίησης μετά το πτυχίο. Το πτυχίο μόνη προϋπόθεση για δουλειά
· Λιγότερη δουλειά, Δουλειά για όλους μόνιμη και σταθερή με πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, μείωση των ωρών εργασίας και ταυτόχρονη ριζική αύξηση των αποδοχών. Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας.
· Δημόσια και Δωρεάν εκπαίδευση για όλους χωρίς κάθετους και οριζόντιους διαχωρισμούς και φραγμούς (οικονομικούς, ταξικούς, εξεταστικούς)
· Δωρεάν σίτιση, στέγαση , μετακίνηση
· Κατάργηση των Κ.Ε.Σ., Κ.Ε.Κ., Ι.Ε.Κ. και της οδηγίας 36/05
· Κάτω τα χέρια από το άσυλο- διεύρυνση του σε σχολεία και εργασιακούς χώρους- διεύρυνση δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών
· Ανθρώπινοι ρυθμοί σπουδών
· Όχι στο νομοσχέδιο για την υποχρεωτική στράτευση στα 18 – Κανένας φαντάρος έξω από τα σύνορα – Άμεση επιστροφή όσων είναι ήδη εκτός
· Να αποσυρθεί ο νέος ΝΟΜΟΣ-ΠΛΑΙΣΙΟ
· Άμεση κατάργηση των νόμων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΙΔΒΕ, ΔΟΑΤΑΠ
· Άμεση απόσυρση του νόμου για το ασφαλιστικό

Καλούμε σε:

· Κατάληψη της σχολής σήμερα 22 Ιανουαρίου.
· Συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Παρασκευή 23 Ιανουαρίου στις 12:00 από το παράρτημα.

1 σχόλιο:

Ρ.Α.Πα.Ν.-Σ.Α.Φ.Ν. είπε...

καλημερα συντροφοι απο νομικη αθηνας,
βαλτε αν γινεται και τη σελιδα του σχηματος μας στα link σας
http://rapan-safn.blogspot.com